Gospodyni kupuje maskę grozy w okazyjnej cenie: potem odkrywa, jaka jest naprawdę warta.
Kalifornia (USA) – Brittany Carey jest gospodynią domową, matką i zawsze poszukuje okazji. Kiedy amerykanka ostatnio ponownie odwiedziła swój ulubiony sklep z używanymi rzeczami, natknęła się na przerażające odkrycie.
Kalifornijka chciała po prostu kupić kostium halloweenowy dla swojej córki. Przeglądając oferty natknęła się na tzw. „maskę Ghostface”.
„Była brudna, miała kilka dziur i była pomarszczona, jakby leżała pod ciężką skrzynią przez kilka miesięcy” – opowiedziała Brittany w wywiadzie dla Newsweek.
Po dokładniejszym przyjrzeniu się Amerykanka poczuła niepokój: wewnątrz maski widniała marka „Fun World”. „Wiedziałam wtedy, że to coś wyjątkowego” – powiedziała Brittany. Za pięć dolarów (4,30 euro) zabrała znalezisko do domu.
Koneserzy filmowi od razu skojarzyli maskę Ghostface z serią horrorów „Scream”. Według Newsweek „Fun World” zaprojektowało i sprzedawało tę maskę na początku lat 90. jako tani gadżet halloweenowy.
Podczas produkcji „Scream” (1996) producentka Marianne Maddalena (61) znalazła jedną z masek w sklepie, pokazała ją reżyserowi Wesowi Cravenowi (†76), który położył ją na jednej ze swoich głównych postaci – mordercy. Reszta to już historia kina.
„Maska Ghostface” znalazła wielbiciela – a Brittany odniosła zysk
Brittany postanowiła, że maska nie będzie noszona przez jej córkę na Halloween, lecz zostanie przekazana kochankowi. Dlatego wystawiła „Ghostface” na eBay z ceną wywoławczą 99 centów (0,85 €).
Potem wydarzenia przybrały nieoczekiwany obrót. W krótkim czasie zainteresowani licytowali się na platformie, a każda oferta przewyższała poprzednią.
Po odliczeniu wszystkich kosztów Brittany sprzedała maskę ostatecznie za 780 USD (około 670 €). „Bardzo mnie cieszyło, że mogłam oddać tę maskę komuś, kto ją docenił” – powiedziała Amerykanka.
Z uzyskanych środków kupiła pieluchy i jedzenie. Musiała także uregulować kilka rachunków lekarskich. Swoją historię Brittany podzieliła się na Instagramie i zdobyła ponad 1,2 miliona wyświetleń.