Kobieta oskarża linie lotnicze o rasizm, ponieważ nie dostała jedzenia

Boston (Massachusetts/USA) - Leciała pierwszą klasą, ale nie była traktowana jak pierwsza klasa - to właśnie spotkało influencerkę "johbidoo_official" podczas lotu liniami American Airlines. Amerykanka z ponad 500 000 obserwujących na TikTok wysunęła sensacyjne oskarżenia: jako jedyny czarnoskóry pasażer w pierwszej klasie nie otrzymała żadnego jedzenia.

Podczas gdy inni dostali swoje jedzenie, stolik influencera pozostał pusty.
Podczas gdy inni dostali swoje jedzenie, stolik influencera pozostał pusty.  © Montage: Screenshot/TikTok/johbidoo_official

W wirusowym filmie pokazuje swoją pustą składaną tacę z gorzkim wydźwiękiem.

"Kiedy jesteś jedyną czarnoskórą osobą w Pierwszej Klasie i nagle nie ma już jedzenia... Dziękuję, American Airlines" - napisała. Klip szybko zebrał miliony wyświetleń i wywołał gorącą debatę online.

Niezliczeni użytkownicy komentowali swoje własne doświadczenia - wielu z nich zgłaszało podobne incydenty i mówiło o strukturalnym problemie w branży lotniczej.

"Leciałam pierwszą klasą i byłam tam jedyną czarnoskórą kobietą. Założono, że siedzę w złym rzędzie. Patrzyli na mnie przez cały czas. To było szalone" - napisał jeden z użytkowników.

American Airlines podobno skontaktowały się z osobą zainteresowaną, ale nie są jeszcze dostępne bardziej szczegółowe informacje. (symboliczny obrazek)
American Airlines podobno skontaktowały się z osobą zainteresowaną, ale nie są jeszcze dostępne bardziej szczegółowe informacje. (symboliczny obrazek)  © ASOS KATOPODIS / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

Jak dotąd influencerka nie wydała żadnego publicznego oświadczenia w tej sprawie

Pracownik linii lotniczej wątpi w oficjalne wyjaśnienia. "Pracuję w takim punkcie dla innej linii lotniczej i mogę zagwarantować, że jedzenie się nie skończyło. Zgłoś to!!!", skomentowała.

Sama influencerka jak na razie powstrzymuje się od dalszych oświadczeń. Rzecznik American Airlines skomentował sprawę dla Daily Mail. "Chcemy, aby wszyscy nasi klienci mieli pozytywne doświadczenia podczas podróży z nami" - powiedział.