Zegar tyka dla TikTok: Czy Elon Musk kupuje kolejną aplikację społecznościową?
Pekin - Wkrótce wybije ostatnia godzina platformy mediów społecznościowych TikTok w USA . Ale miliarder technologiczny Elon Musk (53) może być zbawcą krótkich filmów wideo.

Według raportu amerykańskiej gazety"Bloomberg", ogólnokrajowy zakaz korzystania z platformy mediów społecznościowych TikTok może wejść w życie w najbliższą niedzielę.
Został on już nałożony w kwietniu ubiegłego roku przez byłego prezydenta Joe Bidena (82).
W przeciwieństwie do innych platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram , TikTok nie pochodzi z USA, ale z Chin . Jest to również powód, dla którego rząd Stanów Zjednoczonych postrzega popularną aplikację jako cierń w swoim boku.
Oskarża chińską firmę o szpiegowanie danych amerykańskich użytkowników i potencjalne wykorzystanie ich jako dźwigni w nadchodzących negocjacjach politycznych.
Chiński rząd miałby również możliwość wpływania na publiczne postrzeganie ludności w USA za pośrednictwem TikTok.
TikTok podejmuje kroki prawne przeciwko prawu

Zgodnie z orzeczeniem Sądu Najwyższego USA, chińska spółka macierzysta ByteDance Ltd. musi sprzedać swoją spółkę zależną TikTok w USA do 19 stycznia. Jeśli tak się nie stanie, aplikacja zostanie zablokowana dla wszystkich użytkowników w całym kraju.
Taka blokada miałaby drastyczne konsekwencje dla platformy krótkich filmów wideo, ponieważ szacuje się, że 170 milionów Amerykanów korzysta z TikTok. Jednak osoby odpowiedzialne w ByteDance Ltd. sprzeciwiają się sprzedaży swojego klejnotu i podejmują kroki prawne przeciwko nowemu prawu USA.
Twierdzą, że taki zakaz jest naruszeniem prawa do wolności słowa.
Elon Musk mógłby wykorzystać swoje koneksje i kupić TikTok

Ale teraz miliarder technologiczny Elon Musk może być zbawcą platformy mediów społecznościowych. Według raportu trwają negocjacje między nim a chińską firmą.
Musk jest szanowanym partnerem biznesowym Chińczyków. W 2019 roku 53-latek założył ogromną fabrykę swoich samochodów Tesla w pobliżu chińskiego miasta Szanghaj.
Ten zakład produkcyjny nie tylko pomógł Muskowi zaistnieć na wysoce konkurencyjnym chińskim rynku motoryzacyjnym , ale także złagodzić wcześniej bardzo napięte stosunki polityczne między USA a Chinami.
Taka umowa byłaby również bardzo opłacalna dla Muska. Mógłby on również zastosować algorytm stojący za TikTok do swojej własnej platformy mediów społecznościowych X , a tym samym przyciągnąć na przykład więcej klientów reklamowych.
Ponadto nowa sztuczna inteligencja "xAI" stworzona przez Muska również odniosłaby ogromne korzyści z ilości danych generowanych przez miliony użytkowników.
TikTok ma cenę od 40 do 50 miliardów dolarów
Cena za platformę mediów społecznościowych wyniosłaby szacunkowo od 40 do 50 miliardów dolarów. Według "Bloomberga" alternatywą dla sprzedaży byłby swego rodzaju rebranding ("zmiana nazwy"). TikTok mógłby uruchomić nową platformę na rynek amerykański, aby potencjalnie obejść ten zakaz.
Wciąż jednak nie jest jasne, w jakim stopniu taka metoda byłaby opłacalna i w jaki sposób chińska firma podjęłaby decyzję.