Naruszenia ochrony konsumentów? Komisja Europejska podejrzewa Shein!
Stella Venohr
Bruksela - azjatyckie sklepy internetowe przyciągają wielu klientów swoimi okazjami. Ale to, co kryje się za kuszącymi cenami, rodzi pytania - teraz jedna z tych platform zajmuje centralne miejsce.

Komisja Europejska bada chiński rynek internetowy Shein pod kątem możliwych naruszeń europejskiego prawa ochrony konsumentów.
Brukselski organ wszczął dochodzenie w celu zbadania, czy platforma podejmuje wystarczające działania przeciwko nieuczciwym warunkom umownym i nieuczciwym praktykom biznesowym.
Dochodzenie jest prowadzone przez krajowe organy ochrony konsumentów pod nadzorem Komisji. Shein został poinformowany o dochodzeniu, podał brukselski organ.
Rzeczniczka Shein podkreśliła, że firma chce współpracować ze swoimi partnerami na poziomie UE i rządów krajowych w kwestiach regulacyjnych. "Z zadowoleniem przyjmujemy wszelkie wysiłki mające na celu wzmocnienie zaufania i bezpieczeństwa europejskich konsumentów podczas zakupów online".
Bruksela podjęła również działania przeciwko innym platformom

Komisja przeprowadziła już podobne dochodzenie w sprawie Temu .
Wówczas zidentyfikowano problematyczne praktyki, takie jak fałszywe kampanie rabatowe, fałszywe recenzje oraz brakujące i wprowadzające w błąd informacje na temat praw konsumentów.