Jeśli się nie śmiejesz, dostajesz e-mail: Firma testuje wykrywacz śmiechu
Bazylea (Szwajcaria) - Śmiech jest dobry dla zdrowia. Firma ubezpieczeniowa z Bazylei testuje teraz detektor śmiechu, aby upewnić się, że działa on również w biurze.

Szwajcarska firma ubezpieczeniowa Baloise wpadła na ciekawy pomysł. Od teraz każdy, kto rzadko się śmieje, otrzyma wiadomość e-mail, która ma go rozweselić, np. mem lub zabawny filmik.
Powodem tego jest tak zwany Chief LOL Officer, nowy detektor śmiechu, który rejestruje częstotliwość głośnego śmiechu w biurze i wykorzystuje nagrane dane audio do pomiaru satysfakcji z pracy.
Małe urządzenie wygląda jak poręczny głośnik i jest wyposażone w mikrofon. Jak donosi Nau.ch, urządzenie wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby zapewnić, że śmiech nie zostanie pomylony z innymi dźwiękami otoczenia.
"Przeciętnie dorosły śmieje się około 15 razy dziennie, więc stwierdziliśmy: cztery śmiechy w ciągu dwóch godzin powinny być możliwe, cokolwiek mniej nie wystarczy" - mówi kierownik projektu Alexandra Toscanelli.
Jeśli śmiejesz się rzadziej, na przykład z powodu stresu, otrzymasz e-mail, który cię rozweseli. Agencja mediów społecznościowych zebrała w tym celu najlepsze z Internetu.
Projekt detektora śmiechu promujący zdrowie psychiczne pracowników biurowych

Nietypowy projekt ma na celu wzmocnienie zdrowia psychicznego. Według Baloise, szwajcarskie firmy tracą 6,5 miliarda CHF rocznie z powodu pogorszenia zdrowia psychicznego pracowników.
Temat ten jest szczególnie istotny dla małych i średnich przedsiębiorstw. "O problemach ze zdrowiem psychicznym wciąż mówi się znacznie mniej niż o złamanej nodze" - powiedział Toscanelli, przyznając: "Śmiech nie jest rozwiązaniem na wszystko. Potrzebne są także osoby kontaktowe, infolinie i centra pomocy".
Nawiasem mówiąc, detektor nie jest testowany w samym Baloise, ale u długoletniego klienta biznesowego firmy ubezpieczeniowej z dziesięcioma pracownikami: na internetowym portalu zakładania spółek Fasoon.
Test ma potrwać cztery tygodnie. Po zakończeniu i przeanalizowaniu projektu celem jest sprawdzenie, czy środki zachęcające za pośrednictwem poczty elektronicznej były skuteczne.