Czerwono-biały dramat w okresie świątecznym: Lidl bezczelnie współpracuje z Coca-Colą
Londyn (Wielka Brytania) - Czy zbliża się wielki spór o markę na Boże Narodzenie? Minęło prawie 100 lat, odkąd Coca-Cola nadała współczesnemu "Świętemu Mikołajowi" jego czerwono-biały, przyjazny, pucołowaty wygląd. Każdego roku amerykańska firma (dosłownie) prowadzi gigantyczną kampanię reklamową w okresie świątecznym. Ale teraz niemiecki dyskont chce włączyć się do akcji!

W 1931 roku Coca-Cola po raz pierwszy zareklamowała swoją wersję Ojca Bożego Narodzenia - wkrótce przyjęła się ona w wielu częściach świata. W 1995 roku słynna świąteczna ciężarówka pojawiła się po raz pierwszy w kultowej reklamie.
Od prawie 30 lat amerykańska firma objeżdża wiele miast na całym świecie swoimi ciężarówkami, aby wykorzystać okres świąteczny do celów reklamowych. Ale w tym roku Lidl postanowił dać Coca-Coli szansę, przynajmniej w Wielkiej Brytanii!
Od 14 listopada do 1 grudnia niemiecka firma wyśle swoją biało-czerwoną ciężarówkę do dziewięciu brytyjskich miast. Będzie ona reklamować własną markę coli "Freeway", która dzieli kolory ze swoim wielkim amerykańskim konkurentem.
"Ciężarówka rozprzestrzenia świąteczną magię Bożego Narodzenia w całym kraju, spełniając życzenia, rozdając ponad 2000 pudełek prezentowych 'Middle Aisle' [...] i oferując wybór pysznych świątecznych potraw z Lidla" - napisano w oświadczeniu.
Konkurs Coca-Coli: ciężarówka "Freeway" Lidla ma być "królem szos"

Na potrzeby świątecznej trasy promocyjnej firma przygotowała własną ciężarówkę o długości 20 metrów, wysokości 5 metrów i wadze 15 ton - samozwańczego "Króla Szos".
Najważniejszy punkt kampanii: "Po przybyciu na przystanek trasy, odwiedzający mogą złożyć życzenie, które sprawi, że Boże Narodzenie będzie dla nich i ich rodziny prawdziwie magicznym przeżyciem - cokolwiek by to nie było. W duchu "Bajkowych Świąt z Lidlem" sprzedawca spełni niektóre z tych życzeń, spełniając małe i duże marzenia".
Joanna Gomer, Head of Marketing w Lidl GB, powiedziała: "To dla nas bardzo ważne, aby dać coś od siebie społecznościom, w których działamy, a nasza ekscytująca nowa ciężarówka Freeway pozwala nam w tym roku dotrzeć do samego serca tych społeczności".
Firma nie ujawniła, czy taka kampania jest również planowana w Niemczech w nadchodzących latach.